Master Data Management System
aplikacja dla Microsoft Dynamics 365 Business Central

Synchronizacja i spójność danych podstawowych w ramach grupy firm

Wiele firm wielooddziałowych boryka się z codziennymi problemami ze strukturą danych i komunikacją między spółkami zależnymi, a także indywidualnymi użytkownikami.

 

Domyślnie, firmy w Dynamics 365 Business Central samodzielnie zarządzają swoimi danymi. Prowadzi to do niespójności w danych w sytuacji, gdy organizacja nie korzysta z narzędzia do ich synchronizacji. Niespójność danych ma wiele wad, które są widoczne w obszarach operacyjnych przedsiębiorstwa. Brak ustandaryzowanego zarządzania danymi powoduje problemy z monitorowaniem wyników spółek zależnych, a także stosowaniem jednolitej polityki cenowej i dystrybucyjnej. Efektywność procesów spada.

 

Master Data Management System to rozszerzenie standardowej funkcjonalności Microsoft Dynamics 365 Business Central dedykowane międzynarodowym organizacjom. Prędzej czy później takie organizacje będą musiały stawić czoła wyzwaniom dotyczącym spójności danych. Z perspektywy grupy, zamiast dopuszczać do ich niespójności na poziomie lokalnym, zaleca się standaryzację kluczowych kategorii danych (np. zapasów) we wszystkich spółkach. Podejście to można rozszerzyć o nowe zestawy funkcji, które pomogą wychodzić naprzeciw rosnącym potrzebom użytkowników i wymaganiom rynkowym podczas cyfrowej transformacji.

Jakie problemy rozwiązuje Master Data Management System?

  • Standaryzacja danych w grupie

    Dzięki aplikacji można wprowadzić dla całej grupy m.in. ustandaryzowany plan kont, listy nabywców i...

    Standaryzacja danych w grupie

    Dzięki aplikacji można wprowadzić dla całej grupy m.in. ustandaryzowany plan kont, listy nabywców i dostawców, numerację zapasów, cenniki, BOM-y.

  • Konsolidacja i raportowanie danych

    Standaryzacja danych ułatwia skonsolidowanie raportów dla całej grupy firm – nie trzeba monitorować każdej...

    Konsolidacja i raportowanie danych

    Standaryzacja danych ułatwia skonsolidowanie raportów dla całej grupy firm – nie trzeba monitorować każdej firmy osobno. Dane ze spółek zależnych są wysyłane do centrali w ustandaryzowanej formie.

  • Szybkie wdrażanie nowych firm

    W nowych firmach wprowadzane są wcześniej zdefiniowane dane i ustawienia globalne, co znacznie przyspiesza...

    Szybkie wdrażanie nowych firm

    W nowych firmach wprowadzane są wcześniej zdefiniowane dane i ustawienia globalne, co znacznie przyspiesza wdrażanie nowych firm i pozwala zachować spójność.

  • Efektywna komunikacja

    Standaryzacja danych i elektroniczna wymiana danych wspierają efektywną komunikację pomiędzy jednostkami w grupie.

    Efektywna komunikacja

    Standaryzacja danych i elektroniczna wymiana danych wspierają efektywną komunikację pomiędzy jednostkami w grupie.

  • Scentralizowane zarządzanie danymi

    Utrzymanie danych odbywa się w centralnej bazie danych, co gwarantuje spójność danych w całej...

    Scentralizowane zarządzanie danymi

    Utrzymanie danych odbywa się w centralnej bazie danych, co gwarantuje spójność danych w całej grupie i ułatwia zarządzanie nimi.

  • Integracja z systemami zewnętrznymi

    Dzięki spójności danych w grupie integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami jest znacznie prostsza i pozwala...

    Integracja z systemami zewnętrznymi

    Dzięki spójności danych w grupie integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami jest znacznie prostsza i pozwala obniżyć koszty ich utrzymania i obsługi.

  • z

    Funkcjonalności Master Data Management System

  • Koncept działania Master Data Management System

    Koncept działania Master Data Management System

    Master Data Management System to rozszerzenie aplikacji Microsoft Dynamics 365 Business Central, które umożliwia użytkownikom konfigurację zestawów danych w firmie głównej (np. w firmie centralnej w grupie) i replikację tych danych w firmach lokalnych (odbiorców), korzystających z Business Central w celu zapewnienia spójności danych w obrębie grupy kapitałowej.

    Dodatkowo, aplikacja pozwala na konfigurację dowolnej liczby odbiorców, czyli firm docelowych, do których dane są replikowane. Struktura danych replikowanych jest ustawiana jako zestawy danych.

    Użytkownicy mogą korzystać z dowolnej liczby utworzonych zestawów danych i ustawić je tak, aby były replikowane do konkretnego odbiorcy za pomocą kartoteki replikacji. Replikację można ustawić jako pełną lub przyrostową. W replikacji przyrostowej eksportowane są tylko dane zmienione od ostatniej replikacji.

    Aplikacja znajduje szczególne zastosowanie w sytuacji, gdy firma chce tworzyć i utrzymywać określone kartoteki Dynamics 365 Business Central (np. zapasy, BOM-y, dostawcy) w jednej głównej firmie – zwanej firmą “master”, a następnie synchronizować dane ze swoimi spółkami zależnymi (firmami “odbiorcami”).

  • Replikacja - firma główna i odbiorcy

    Replikacja - firma główna i odbiorcy

    W Master Data Management System wymiana danych jest zawsze przeprowadzana z firmy głównej do odbiorcy. Firma główna to firma, w której przechowywane są wszystkie dane uznawane za globalne. Odbiorcy to firmy, do których dane są wysyłane.

    W zależności od typu instalacji Dynamics 365 Business Central w organizacji, zarządzanie wymianą danych odbywa się w jednej bazie danych, w wielu bazach danych lub w wielu bazach danych zlokalizowanych na kilku serwerach SQL lub przy pomocy korporacyjnych systemów ERP, takich jak SAP, Oracle itp.

    Istnieje możliwość synchronizacji danych między firmami w różnych wersjach Dynamics 365 Business Central lub Dynamics NAV. Master Data Management System sprawdza się w także w przypadkach, w których niektóre firmy w Business Central zostały zainstalowane w środowisku on-premises, a inne w modelu SaaS.

     

  • Jedna baza danych (zarówno w środowisku on-premises, jak i w wersji chmurowej

    Jedna baza danych (zarówno w środowisku on-premises, jak i w wersji chmurowej

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji z jedną bazą danych Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV).

  • Wiele środowisk produkcyjnych (SaaS)

    Wiele środowisk produkcyjnych (SaaS)

    W przypadku wersji SaaS nie jest już konieczne zarządzanie oddzielnymi krajami w różnych bazach danych ze względu na lokalizację firmy/spółki zależnej ani zarządzanie nimi w oddzielnych centrach danych ze względu na przepustowość. Dlatego zaleca się, aby organizacje tego typu tworzyły różne środowiska produkcyjne w obrębie tego samego tenanta (jedno środowisko produkcyjne dla każdego kraju). Przyjęcie takiego podejścia pozwoli uprościć architekturę aplikacji. Rozwiązania Master Data Management System można użyć do synchronizacji danych między firmami. Synchronizacja będzie także możliwa w przypadku zarządzania różnymi firmami w różnych tenantów.

  • Wiele baz danych (środowisko on-premises)

    Wiele baz danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji z wieloma bazami danych na serwerze SQL.

  • Wiele centrów danych (środowisko on-premises)

    Wiele centrów danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych z użyciem Master Data Management System, podczas której bazy danych Dynamics 365 Business Central (lub Dynamics NAV) są synchronizowane na serwerach zlokalizowanych w różnych centrach danych (najczęściej z powodu niewystarczającej przepustowości). Architektura Master Data Management System bazuje na założeniu, że niektóre ze spółek zależnych w organizacji korzystają z własnych instalacji Dynamics 365 Business Central wdrożonych na różnych serwerach.

  • Regionalizacja

    Regionalizacja

    Innym wariantem instalacji Master Data Management System jest wdrożenie rozwiązania w organizacji ze spółkami zależnymi, które pracują z ujednoliconymi danymi podstawowymi. Dane te mogą się jednak różnić w zależności od regionu, w którym działa spółka zależna. W takim przypadku tworzona jest warstwa działająca pomiędzy firmą główną a wszystkimi odbiorcami. Firmy regionalne stają się odbiorcami dla firmy głównej w grupie, ale są jednocześnie firmami głównymi dla spółek zależnych w swoich regionach. Na powyższym diagramie przedstawiono przykładową regionalizację w środowisku on-premises. Takie podejście można przyjąć także w przypadku instalacji w modelu SaaS – aby utrzymać „warstwę pośredniczącą” – firmy regionalne – należy wykorzystać co najmniej jedno środowisko produkcyjne.

     

  • Korporacyjny system ERP (np. SAP)

    Korporacyjny system ERP (np. SAP)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji, w której Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest używany przez spółki zależne w grupie, a inny system, np. SAP jest używany jako system korporacyjny. W takim przypadku, SAP może być źródłem danych dla firmy głównej (jak pokazano na diagramie), ale możliwe są także inne scenariusze. Według nich, Master Data Management System jest źródłem danych zarówno dla systemu SAP, jak i Dynamics 365 Business Central lub dane wysyłane są bezpośrednio z SAP do firmy odbiorcy, a część typowych danych Dynamics 365 Business Central jest nadal przechowywana w firmie głównej. W ostatnim przykładzie, dla Dynamics 365 Business Central wymagana jest oddzielna firma główna ze względu na różnice między strukturami danych SAP i Dynamics 365 Business Central. Dlatego, konieczne jest utrzymanie na przykład grup księgowych, wymiarów i planów kont w firmie głównej. Należy pamiętać, że integracja z systemem SAP nie jest częścią standardowej funkcjonalności Master Data Management System.

  • Zestawy danych

    Zestawy danych

    Zestawy danych zawierają informacje dotyczące struktury replikowanych danych. Użytkownik określa, które tabele i które pola mają zostać uwzględnione w zestawie danych. Może dodać pola i tabele, zarówno z Business Central, jak i innych rozszerzeń czy aplikacji. W procesie replikacji, zestawy danych są łączone z wybranym odbiorcą i określany jest zakres danych do zreplikowania.

    Na poziomie zestawu danych użytkownik może zarządzać lokalnymi regułami blokowania, aktywując pola pozwalające na lokalne wstawianie, usuwanie lub modyfikacje. Dzięki temu dokonywanie zmian w globalnych (wspólnych) rekordach w firmach odbiorców (lokalnych) nie jest możliwe.

     

     

  • Typy replikacji

    Typy replikacji

    Przy uruchamianiu replikacji użytkownik decyduje, które dane powinny zostać zsynchronizowane z którym odbiorcą.

    Ręczna / Automatyczna

    Ręczną replikację użytkownik może uruchomić ręcznie na stronie Kartoteka replikacji lub Lista replikacji. Możliwe jest także skonfigurowanie automatycznego uruchomienia replikacji przy użyciu zapisów kolejki zleceń Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV).

    Pełna / Przyrostowa

    Pełna replikacja obejmuje wszystkie rekordy z zestawu danych, z uwzględnieniem filtrów ustawionych w wierszu replikacji (jeśli są ustawione). Jeśli nie określono żadnych filtrów, z każdym uruchomieniem procesu replikacji eksportowane są wszystkie rekordy. Replikacja przyrostowa obejmuje tylko dane, które zostały niedawno zmienione (od dat ustawionych w polu Data i godzina ostatniego uruchomienia w kartotece replikacji).

    Subskrypcja rekordów

    Po włączeniu funkcji replikacji na poziomie rekordu użytkownik może zdecydować, do którego odbiorcy dany rekord powinien zostać zreplikowany. Subskrypcję można wykonać dla pojedynczego rekordu lub zbiorczo za pomocą macierzy dostępnej na liście lub kartotece rekordu. Funkcja replikacji na poziomie rekordu jest dostępna i gotowa do natychmiastowego użycia dla danych takich jak: zapasy, nabywcy, dostawcy, zasoby, kontakty oraz konta K/G. Można ją jednak łatwo wdrożyć także dla innych danych podstawowych. Zaletą funkcjonalności jest to, że uniemożliwia ona

  • Metody komunikacji

    Metody komunikacji

    Dane mogą być synchronizowane za pośrednictwem usługi sieciowej publikowanej po stronie odbiorcy, uwierzytelnianej za pomocą aplikacji MS Entra. Jest to zalecana i wymagana metoda podczas wymiany danych pomiędzy różnymi środowiskami. W przypadku firm pracujących w tym samym środowisku możliwe jest zastosowanie prostszej metody komunikacji opartej na bazie danych. Umożliwia ona synchronizację danych między firmami w tym samym środowisku bez konieczności konfiguracji usług sieciowych.

  • Zaawansowane funkcje

    Zaawansowane funkcje

    Grupowy odbiorca
    Funkcja grupowego odbiorcy umożliwia przetworzenie jednej replikacji dla wielu odbiorców jednocześnie.

    Replikacja danych binarnych
    Dane binarne odnoszą się do zawartości pól Blob, Media i MediaSet, przechowujących pliki takie jak obrazy lub inne rodzaje mediów. Aplikacja umożliwia synchronizację tych pól.

    Transformacje
    Funkcjonalność transformacji pozwala na konwersję globalnych wartości replikowanych pól według ustalonych reguł. Dzięki temu możliwa jest obsługa wyjątków dla pewnych firm lokalnych.

    Tłumaczenia
    Dla tabel takich jak Zapas, Wariant Zapasu lub Warunki płatności, tłumaczenia wartości mogą być dostępne w bazowej aplikacji Business Central. Funkcjonalność tłumaczenia pozwala na np. utrzymanie w firmie globalnej opisów zapasów w języku angielskim, ale lokalnie w języku odbiorcy.

    Usuwanie rekordów
    Funkcja umożliwia usuwanie rekordów w firmie głównej. W przypadku zreplikowanych rekordów system automatycznie wywoła usługę sieci Web do wszystkich firm, które odebrały rekord i podejmie próbę jego usunięcia. Jeśli proces zakończy się pomyślnie, rekordy zostaną usunięte z firmy głównej. Przygotowane przez nas narzędzie do zarządzania rekordami Master Data Management System umożliwia usuwanie rekordów tylko z wybranej firmy odbiorcy.

    Konfiguracja lokalnego szablonu
    Konfiguracja lokalnego szablonu w Master Data Management System pozwala na automatyczne zastosowanie szablonu konfiguracji po uruchomieniu synchronizacji rekordów. Szablon konfiguracji jest używany tylko raz, to znaczy podczas tworzenia nowego rekordu w firmie odbiorcy. Użytkownik ma możliwość zdefiniowania warunków, na podstawie których szablon konfiguracji zostanie zastosowany dla danego rekordu.

    Master Data Management System i możliwości rozbudowy
    Aplikacja Master Data Management System oferuje szerokie możliwości rozbudowy funkcjonalności. Dostępnych jest wiele elementów typu „publisher”, które umożliwiają rozbudowę aplikacji lub integrację z systemami zewnętrznymi.

  • z

    Koncept działania Master Data Management System

    Master Data Management System to rozszerzenie aplikacji Microsoft Dynamics 365...

    Więcej

    Koncept działania Master Data Management System

    Master Data Management System to rozszerzenie aplikacji Microsoft Dynamics 365 Business Central, które umożliwia użytkownikom konfigurację zestawów danych w firmie głównej (np. w firmie centralnej w grupie) i replikację tych danych w firmach lokalnych (odbiorców), korzystających z Business Central w celu zapewnienia spójności danych w obrębie grupy kapitałowej.

    Dodatkowo, aplikacja pozwala na konfigurację dowolnej liczby odbiorców, czyli firm docelowych, do których dane są replikowane. Struktura danych replikowanych jest ustawiana jako zestawy danych.

    Użytkownicy mogą korzystać z dowolnej liczby utworzonych zestawów danych i ustawić je tak, aby były replikowane do konkretnego odbiorcy za pomocą kartoteki replikacji. Replikację można ustawić jako pełną lub przyrostową. W replikacji przyrostowej eksportowane są tylko dane zmienione od ostatniej replikacji.

    Aplikacja znajduje szczególne zastosowanie w sytuacji, gdy firma chce tworzyć i utrzymywać określone kartoteki Dynamics 365 Business Central (np. zapasy, BOM-y, dostawcy) w jednej głównej firmie – zwanej firmą “master”, a następnie synchronizować dane ze swoimi spółkami zależnymi (firmami “odbiorcami”).

    Replikacja - firma główna i odbiorcy

    W Master Data Management System wymiana danych jest zawsze przeprowadzana...

    Więcej

    Replikacja - firma główna i odbiorcy

    W Master Data Management System wymiana danych jest zawsze przeprowadzana z firmy głównej do odbiorcy. Firma główna to firma, w której przechowywane są wszystkie dane uznawane za globalne. Odbiorcy to firmy, do których dane są wysyłane.

    W zależności od typu instalacji Dynamics 365 Business Central w organizacji, zarządzanie wymianą danych odbywa się w jednej bazie danych, w wielu bazach danych lub w wielu bazach danych zlokalizowanych na kilku serwerach SQL lub przy pomocy korporacyjnych systemów ERP, takich jak SAP, Oracle itp.

    Istnieje możliwość synchronizacji danych między firmami w różnych wersjach Dynamics 365 Business Central lub Dynamics NAV. Master Data Management System sprawdza się w także w przypadkach, w których niektóre firmy w Business Central zostały zainstalowane w środowisku on-premises, a inne w modelu SaaS.

     

    Jedna baza danych (zarówno w środowisku on-premises, jak i w wersji chmurowej

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w...

    Więcej

    Jedna baza danych (zarówno w środowisku on-premises, jak i w wersji chmurowej

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji z jedną bazą danych Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV).

    Wiele środowisk produkcyjnych (SaaS)

    W przypadku wersji SaaS nie jest już konieczne zarządzanie oddzielnymi...

    Więcej

    Wiele środowisk produkcyjnych (SaaS)

    W przypadku wersji SaaS nie jest już konieczne zarządzanie oddzielnymi krajami w różnych bazach danych ze względu na lokalizację firmy/spółki zależnej ani zarządzanie nimi w oddzielnych centrach danych ze względu na przepustowość. Dlatego zaleca się, aby organizacje tego typu tworzyły różne środowiska produkcyjne w obrębie tego samego tenanta (jedno środowisko produkcyjne dla każdego kraju). Przyjęcie takiego podejścia pozwoli uprościć architekturę aplikacji. Rozwiązania Master Data Management System można użyć do synchronizacji danych między firmami. Synchronizacja będzie także możliwa w przypadku zarządzania różnymi firmami w różnych tenantów.

    Wiele baz danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w...

    Więcej

    Wiele baz danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji z wieloma bazami danych na serwerze SQL.

    Wiele centrów danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych z użyciem Master Data Management System, podczas...

    Więcej

    Wiele centrów danych (środowisko on-premises)

    Przykład synchronizacji danych z użyciem Master Data Management System, podczas której bazy danych Dynamics 365 Business Central (lub Dynamics NAV) są synchronizowane na serwerach zlokalizowanych w różnych centrach danych (najczęściej z powodu niewystarczającej przepustowości). Architektura Master Data Management System bazuje na założeniu, że niektóre ze spółek zależnych w organizacji korzystają z własnych instalacji Dynamics 365 Business Central wdrożonych na różnych serwerach.

    Regionalizacja

    Innym wariantem instalacji Master Data Management System jest wdrożenie rozwiązania...

    Więcej

    Regionalizacja

    Innym wariantem instalacji Master Data Management System jest wdrożenie rozwiązania w organizacji ze spółkami zależnymi, które pracują z ujednoliconymi danymi podstawowymi. Dane te mogą się jednak różnić w zależności od regionu, w którym działa spółka zależna. W takim przypadku tworzona jest warstwa działająca pomiędzy firmą główną a wszystkimi odbiorcami. Firmy regionalne stają się odbiorcami dla firmy głównej w grupie, ale są jednocześnie firmami głównymi dla spółek zależnych w swoich regionach. Na powyższym diagramie przedstawiono przykładową regionalizację w środowisku on-premises. Takie podejście można przyjąć także w przypadku instalacji w modelu SaaS – aby utrzymać „warstwę pośredniczącą” – firmy regionalne – należy wykorzystać co najmniej jedno środowisko produkcyjne.

     

    Korporacyjny system ERP (np. SAP)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w...

    Więcej

    Korporacyjny system ERP (np. SAP)

    Przykład synchronizacji danych przy użyciu Master Data Management System w organizacji, w której Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest używany przez spółki zależne w grupie, a inny system, np. SAP jest używany jako system korporacyjny. W takim przypadku, SAP może być źródłem danych dla firmy głównej (jak pokazano na diagramie), ale możliwe są także inne scenariusze. Według nich, Master Data Management System jest źródłem danych zarówno dla systemu SAP, jak i Dynamics 365 Business Central lub dane wysyłane są bezpośrednio z SAP do firmy odbiorcy, a część typowych danych Dynamics 365 Business Central jest nadal przechowywana w firmie głównej. W ostatnim przykładzie, dla Dynamics 365 Business Central wymagana jest oddzielna firma główna ze względu na różnice między strukturami danych SAP i Dynamics 365 Business Central. Dlatego, konieczne jest utrzymanie na przykład grup księgowych, wymiarów i planów kont w firmie głównej. Należy pamiętać, że integracja z systemem SAP nie jest częścią standardowej funkcjonalności Master Data Management System.

    Zestawy danych

    Zestawy danych zawierają informacje dotyczące struktury replikowanych danych. Użytkownik określa,...

    Więcej

    Zestawy danych

    Zestawy danych zawierają informacje dotyczące struktury replikowanych danych. Użytkownik określa, które tabele i które pola mają zostać uwzględnione w zestawie danych. Może dodać pola i tabele, zarówno z Business Central, jak i innych rozszerzeń czy aplikacji. W procesie replikacji, zestawy danych są łączone z wybranym odbiorcą i określany jest zakres danych do zreplikowania.

    Na poziomie zestawu danych użytkownik może zarządzać lokalnymi regułami blokowania, aktywując pola pozwalające na lokalne wstawianie, usuwanie lub modyfikacje. Dzięki temu dokonywanie zmian w globalnych (wspólnych) rekordach w firmach odbiorców (lokalnych) nie jest możliwe.

     

     

    Typy replikacji

    Przy uruchamianiu replikacji użytkownik decyduje, które dane powinny zostać zsynchronizowane...

    Więcej

    Typy replikacji

    Przy uruchamianiu replikacji użytkownik decyduje, które dane powinny zostać zsynchronizowane z którym odbiorcą.

    Ręczna / Automatyczna

    Ręczną replikację użytkownik może uruchomić ręcznie na stronie Kartoteka replikacji lub Lista replikacji. Możliwe jest także skonfigurowanie automatycznego uruchomienia replikacji przy użyciu zapisów kolejki zleceń Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV).

    Pełna / Przyrostowa

    Pełna replikacja obejmuje wszystkie rekordy z zestawu danych, z uwzględnieniem filtrów ustawionych w wierszu replikacji (jeśli są ustawione). Jeśli nie określono żadnych filtrów, z każdym uruchomieniem procesu replikacji eksportowane są wszystkie rekordy. Replikacja przyrostowa obejmuje tylko dane, które zostały niedawno zmienione (od dat ustawionych w polu Data i godzina ostatniego uruchomienia w kartotece replikacji).

    Subskrypcja rekordów

    Po włączeniu funkcji replikacji na poziomie rekordu użytkownik może zdecydować, do którego odbiorcy dany rekord powinien zostać zreplikowany. Subskrypcję można wykonać dla pojedynczego rekordu lub zbiorczo za pomocą macierzy dostępnej na liście lub kartotece rekordu. Funkcja replikacji na poziomie rekordu jest dostępna i gotowa do natychmiastowego użycia dla danych takich jak: zapasy, nabywcy, dostawcy, zasoby, kontakty oraz konta K/G. Można ją jednak łatwo wdrożyć także dla innych danych podstawowych. Zaletą funkcjonalności jest to, że uniemożliwia ona

    Master Data Management System

    Metody komunikacji

    Dane mogą być synchronizowane za pośrednictwem usługi sieciowej publikowanej po...

    Więcej

    Metody komunikacji

    Dane mogą być synchronizowane za pośrednictwem usługi sieciowej publikowanej po stronie odbiorcy, uwierzytelnianej za pomocą aplikacji MS Entra. Jest to zalecana i wymagana metoda podczas wymiany danych pomiędzy różnymi środowiskami. W przypadku firm pracujących w tym samym środowisku możliwe jest zastosowanie prostszej metody komunikacji opartej na bazie danych. Umożliwia ona synchronizację danych między firmami w tym samym środowisku bez konieczności konfiguracji usług sieciowych.

    Zaawansowane funkcje

    Grupowy odbiorca
    Funkcja grupowego odbiorcy umożliwia przetworzenie jednej replikacji...

    Więcej

    Zaawansowane funkcje

    Grupowy odbiorca
    Funkcja grupowego odbiorcy umożliwia przetworzenie jednej replikacji dla wielu odbiorców jednocześnie.

    Replikacja danych binarnych
    Dane binarne odnoszą się do zawartości pól Blob, Media i MediaSet, przechowujących pliki takie jak obrazy lub inne rodzaje mediów. Aplikacja umożliwia synchronizację tych pól.

    Transformacje
    Funkcjonalność transformacji pozwala na konwersję globalnych wartości replikowanych pól według ustalonych reguł. Dzięki temu możliwa jest obsługa wyjątków dla pewnych firm lokalnych.

    Tłumaczenia
    Dla tabel takich jak Zapas, Wariant Zapasu lub Warunki płatności, tłumaczenia wartości mogą być dostępne w bazowej aplikacji Business Central. Funkcjonalność tłumaczenia pozwala na np. utrzymanie w firmie globalnej opisów zapasów w języku angielskim, ale lokalnie w języku odbiorcy.

    Usuwanie rekordów
    Funkcja umożliwia usuwanie rekordów w firmie głównej. W przypadku zreplikowanych rekordów system automatycznie wywoła usługę sieci Web do wszystkich firm, które odebrały rekord i podejmie próbę jego usunięcia. Jeśli proces zakończy się pomyślnie, rekordy zostaną usunięte z firmy głównej. Przygotowane przez nas narzędzie do zarządzania rekordami Master Data Management System umożliwia usuwanie rekordów tylko z wybranej firmy odbiorcy.

    Konfiguracja lokalnego szablonu
    Konfiguracja lokalnego szablonu w Master Data Management System pozwala na automatyczne zastosowanie szablonu konfiguracji po uruchomieniu synchronizacji rekordów. Szablon konfiguracji jest używany tylko raz, to znaczy podczas tworzenia nowego rekordu w firmie odbiorcy. Użytkownik ma możliwość zdefiniowania warunków, na podstawie których szablon konfiguracji zostanie zastosowany dla danego rekordu.

    Master Data Management System i możliwości rozbudowy
    Aplikacja Master Data Management System oferuje szerokie możliwości rozbudowy funkcjonalności. Dostępnych jest wiele elementów typu „publisher”, które umożliwiają rozbudowę aplikacji lub integrację z systemami zewnętrznymi.

    Cennik

    Subskrypcja

    online

    on-premises

    Użytkownik

    6

    / miesiąc

    Unlimited

    600

    / miesiąc

    Licencja wieczysta

    on-premises

    Użytkownik

    140

    +EP

    Unlimited

    14000

    +EP

    • Użytkownik – opłata za każdego użytkownika korzystającego z aplikacji
    • EP – w przypadku licencji wieczystej ceny są powiększone o opłatę Enhancement Plan (EP)
    • Unlimited – opłata nie jest uzależniona od liczby użytkowników Business Central
    • Opłata licencyjna jest obliczana osobno dla każdego tenanta Dynamics 365 Business Central
    • Powyższe ceny nie zawierają podatku VAT

    Zapytaj mnie o aplikację

    Master Data Management System

    Opiekun produktu

    Przemysław Kniat

    Kierownik działu sprzedaży

    Skontaktuj się ze mną

    Opinie o Master Data Management System

  • W przypadku Master Data Management System wykorzystujemy go głównie do centralnego zarządzania zapasami - scentralizowanego zarządzania zapasami w szerokim tego słowa znaczeniu. Oznacza to zarządzanie nie tylko danymi zapasów, ale także powiązanymi danymi , takimi jak ceny, rabaty, jednostki miary, języki itp.

  • Rozwiązania w ramach Global Integration Apps od IT.integro są bardzo pozytywnie oceniane przez konsultantów Fellowmind. Użytkownicy doceniają głównie ich wysoką jakość, szeroki zakres funkcjonalności i intuicyjną obsługę.

  • IT.integro przejęło również nasze wcześniejsze zobowiązania związane z zainstalowanymi bazami danych. Opracowanie rozwiązania, które spełni określone wymagania w specyficznej branży daje szerokie możliwości. Mocną stroną platformy Microsoft jest połączenie wiodących aplikacji i utworzenie ekosystemu, który jak najlepiej spełni oczekiwania klienta. W naszym przypadku jest to ekosystem łączący rozwiązania Drink-IT, Master Data Management System i Advanced Intercompany od IT.integro oraz inne potencjalne aplikacje.

  • DLF to największy dystrybutor nasion na świecie. W naszej firmie korzystamy z rozwiązania Master Data Management System opracowanego przez IT.integro do zarządzania trzema głównymi obszarami danych podstawowych. Pierwszy z nich to łańcuch dostaw, na który składają się obsługa zapasów, BOM-ów produkcyjnych, opakowań i wiele innych. Drugim obszarem są dane finansowe wykorzystywane w procesie uruchomienia i standaryzacji planu kont, co pozwala na zachowanie przejrzystości procesów wewnątrz grupy. Po trzecie, rozwiązanie wspiera zarządzanie kontaktami, czyli dostawcami i nabywcami, dzięki czemu mamy pewność, że wewnątrz grupy nie pojawiły się duplikaty. System oferuje kompleksowe funkcjonalności, które odpowiadają naszym potrzebom.

  • Wybraliśmy Master Data Management System, ponieważ oferuje naszym klientom możliwość scentralizowanej kontroli nad danymi podstawowymi w ramach naszego rozwiązania tegossuite - wiodącego oprogramowania dla przemysłu recyklingowego. Pozwala im to utrzymać spójność danych. Dane są wprowadzane i zarządzane w kontrolowany sposób we wszystkich firmach naszych klientów. Takie rozwiązanie upraszcza i przyspiesza zarządzanie danymi i ma znaczny wpływ na przeprowadzanie wiarygodnych ewaluacji i opracowywanie raportów w całej firmie.

  • Ujednolicone dane główne, dzięki Master Data Management System, wpływają na skrócenie czasu wdrożenia nowych firm w grupie i zapewniają jednolitość danych w celach raportowania i analizy.

  • Master Data Management System, rozwiązanie opracowane przez IT.integro, pozwala skrócić czasu wdrożenia nowych firm. Przeprowadziliśmy efektywne wdrożenie firmy w Irlandii w ciągu 7 dni przy użyciu funkcji replikacji danych podstawowych. Dzięki możliwości przeniesienia danych podstawowych do nowych firm czas implementacji na poziomie całej firmy jest znacznie krótszy.

  • Wdrożyliśmy zaprojektowane przez firmę IT.integro rozwiązanie Master Data Management System (MDMS), dzięki któremu udało nam się usprawnić centralne zarządzanie danymi nabywców, dostawców, zapasów, a także konsolidację informacji dotyczących realizowanych transakcji finansowych. System MDMS umożliwia nam efektywne administrowanie danymi oraz zachowanie spójności danych przechowywanych w różnych bazach i systemach. Liczba obsługiwanych przez nas transakcji międzyfirmowych jest ogromna. Z nowym rozwiązaniem, proces obiegu dokumentów pomiędzy systemami i lokalizacjami przebiega szybko i sprawnie. Cieszymy się, że możemy podzielić się naszymi uwagami i spostrzeżeniami dotyczącymi zastosowania nowych funkcji w rzeczywistych warunkach produkcyjnych.

  • Master Data Management System umożliwił nam standaryzację danych pomiędzy bazami danych utrzymywanymi w dwóch różnych centrach danych (w Europie i Ameryce Północnej), przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości danych. W ten sposób, wymiana dokumentów międzyfirmowych stała się znacznie bardziej efektywna. Dzięki ustandaryzowanym i spójnym danym jesteśmy także w stanie usprawnić tworzenie raportów przy pomocy naszych narzędzi BI.

  • Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail, ponieważ dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy – działał wyłącznie lokalnie i nie był skalowalny. Poszukiwaliśmy rozwiązania globalnego – wspólnego dla wszystkich naszych zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę. By osiągnąć oczekiwany efekt, wdrożyliśmy Master Data Management System – moduł do zarządzania danymi podstawowymi, który umożliwia lepszy monitoring działań poszczególnych oddziałów oraz synchronizację i zarządzanie danymi.

  • Sprawdź nasze inne aplikacje

    Odkryj rozwiązania, które wspierają rozwój biznesu i automatyzują procesy. Skorzystaj z nowoczesnych narzędzi IT dopasowanych do potrzeb Twojej firmy!

    Bonsues & Accruals

    Bonuses & Accruals

    Rabaty i bonusy retrospektywne oraz bieżące księgowanie rozliczeń międzyokresowych

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    Fiscalization

    Fiscalization

    Fiskalizacja w systemie ERP: obsługa dokumentów fiskalnych zgodnie z lokalnymi wymaganiami

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    HR & Payroll Manager

    HR & Payroll Manager

    Obsługa kadr i płac w systemie ERP

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    3. Aplikacje kadrowo-płacowe

    Advanced Intercompany

    Advanced Intercompany

    Zarządzanie transakcjami międzyfirmowymi i monitorowanie ich w czasie rzeczywistym

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla grup kapitałowych

    Electronic Banking

    Electronic Banking

    Bankowość elektroniczna: integracja z bankami w wielu krajach

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla grup kapitałowych

    3. Aplikacje dla polskich firm

    Polish Localization

    Polish Localization

    Zgodność z polskimi przepisami prawnymi, podatkowymi i księgowymi

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    Intercompany Insights

    Intercompany Insights

    Przegląd dostępności zapasów oraz sald nabywców w firmach należących do grupy

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    3. Aplikacje dla grup kapitałowych

    Cash Desk Management

    Cash Desk Management

    Wydajniejsze operacje, transakcje i raporty kasowe

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    Advanced Cost Allocations

    Advanced Cost Allocations

    Księgowanie równoległe, alokacja kalkulacja kosztów produkcji

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje produkcyjne

    Advanced Product Configurator

    Advanced Product Configurator

    Konfigurator produktu dla personalizacji zleceń produkcyjnych w systemie ERP

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    3. Aplikacje produkcyjne

    Przemysław Kniat

    Kierownik działu sprzedaży

    Opiekun produktu

    Zapytaj mnie o aplikację Master Data Management System