Advanced Intercompany
aplikacja dla Microsoft Dynamics 365 Business Central

Zarządzanie transakcjami międzyfirmowymi i monitorowanie ich w czasie rzeczywistym

Aplikacja Advanced Intercompany umożliwia użytkownikom Microsoft Dynamics 365 Business Central z wielu firm usprawnienie wymiany handlowej (głównie poprzez wymianę dokumentów sprzedaży i zakupu w czasie rzeczywistym). Rozwiązanie łączy w sobie zalety typowego systemu elektronicznej wymiany danych ze specyficznymi wymaganiami funkcjonalnymi wspierającymi realizację transakcji międzyfirmowych, w tym śledzenia ilości i wartości zapasów w drodze.

Dodatkowo Advanced Intercompany usprawnia i automatyzuje proces dostawy bezpośredniej zapasów (drop shipment) między firmami, w przypadku, gdy produkty są dostarczane do nabywcy końcowego bezpośrednio z magazynu partnera międzyfirmowego. 

a man and woman looking at a tablet

Jakie problemy rozwiązuje Advanced Intercompany?

  • Płynna integracja z platformą E-commerce

    Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi dostawy bezpośredniej, wdrożenie procesu w dowolnej firmie w grupie...

    Płynna integracja z platformą E-commerce

    Dzięki w pełni zautomatyzowanemu procesowi dostawy bezpośredniej, wdrożenie procesu w dowolnej firmie w grupie jest niezwykle proste.

  • Sprawne przetwarzanie transakcji sprzedaży i zakupów

    Dzięki aplikacji wszystkie zadania w procesach sprzedaży oraz zakupu są obsługiwane w systemie. To...

    Sprawne przetwarzanie transakcji sprzedaży i zakupów

    Dzięki aplikacji wszystkie zadania w procesach sprzedaży oraz zakupu są obsługiwane w systemie. To ułatwia pracę zarówno po stronie partnerów biznesowych, jak i nabywców końcowych.

  • Weryfikacja dokumentów

    Funkcjonalność bufora zamówień przychodzących umożliwia weryfikację dokumentu zamówienia przed jego ostatecznym zatwierdzeniem.

    Weryfikacja dokumentów

    Funkcjonalność bufora zamówień przychodzących umożliwia weryfikację dokumentu zamówienia przed jego ostatecznym zatwierdzeniem.

  • Zmniejszenie liczby błędów

    Dzięki aplikacji Advanced Intercompany użytkownicy nie muszą ręcznie wprowadzać danych z wielu dokumentów, co...

    Zmniejszenie liczby błędów

    Dzięki aplikacji Advanced Intercompany użytkownicy nie muszą ręcznie wprowadzać danych z wielu dokumentów, co pozwala na redukcję ryzyka wystąpienia błędów w danych.

  • Kontrola wartości zapasów w drodze

    Aplikacja Advanced Intercompany upraszcza proces uzgadniania wartości zapasów w drodze. Pozwala to na utrzymywanie...

    Kontrola wartości zapasów w drodze

    Aplikacja Advanced Intercompany upraszcza proces uzgadniania wartości zapasów w drodze. Pozwala to na utrzymywanie dokładnych informacji o łącznej wartości zapasów we wszystkich firmach w grupie. Dotyczy to zarówno zapasów znajdujących się w magazynach, jak i tych przesyłanych aktualnie z jednej firmy w grupie do innej w ramach procesu intercompany.

  • z

    Funkcjonalności Advanced Intercompany

  • Handel międzyfirmowy

    Handel międzyfirmowy

    Proces synchronizacji dokumentów jest uruchamiany w momencie zwolnienia nowego zamówienia sprzedaży lub zakupu (dokument musi zawierać informację, że dostawca/nabywca jest partnerem międzyfirmowym). Następnie zamówienie sprzedaży/zakupu jest automatycznie wysyłane do firmy partnera, gdzie jest wstrzymywane do czasu jego weryfikacji.

    Proces weryfikacji może obejmować takie dane jak uzgodnione terminy dostaw, ilości i ceny. Po zatwierdzeniu zamówienia system tworzy dokument docelowy i wysyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do nabywcy. W ten sposób obie firmy weryfikują i uzgadniają istotne elementy dokumentu przed jego przetworzeniem.

    System wysyła także powiadomienie po wysłaniu zamówienia. Dzięki temu użytkownik jest na bieżąco informowany o statusie każdej przetwarzanej transakcji międzyfirmowej. Po przyjęciu zapasów w magazynie faktura jest księgowana automatycznie, co zamyka rozliczenie transakcji. Możliwe jest także wysyłanie pojedynczych dokumentów, np. faktur za usługi, które nie są zarządzane w ramach procesu logistycznego.

  • Dostawa bezpośrednia (drop shipment)

    Dostawa bezpośrednia (drop shipment)

    Dzięki aplikacji Advanced Intercompany możliwa jest obsługa procesu tzw. dostawy bezpośredniej – czyli od dostawcy do nabywcy końcowego. Nabywca tworzy zamówienie sprzedaży dla nabywcy końcowego, a zamówienie zakupu jest tworzone i wysyłane do firmy dostawcy. W firmie dostawcy powstaje zamówienie sprzedaży.

  • Zwroty międzyfirmowe

    Zwroty międzyfirmowe

    W aplikacji Advanced Intercompany można obsługiwać różne typy zwrotu produktów lub usług. Są to:

    • międzyfirmowy proces zwrotu,
    • zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego,
    • zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego
  • Usługi międzyfirmowe

    Usługi międzyfirmowe

    Advanced Intercompany umożliwia także wysyłanie zaksięgowanych dokumentów (np. niezależnych faktur lub faktur korygujących) bez konieczności otrzymywania potwierdzenia od partnera międzyfirmowego. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas fakturowania usług międzyfirmowych.

  • z
    a man and woman shaking hands in a warehouse

    Handel międzyfirmowy

    Proces synchronizacji dokumentów jest uruchamiany w momencie zwolnienia nowego zamówienia...

    Więcej

    Handel międzyfirmowy

    Proces synchronizacji dokumentów jest uruchamiany w momencie zwolnienia nowego zamówienia sprzedaży lub zakupu (dokument musi zawierać informację, że dostawca/nabywca jest partnerem międzyfirmowym). Następnie zamówienie sprzedaży/zakupu jest automatycznie wysyłane do firmy partnera, gdzie jest wstrzymywane do czasu jego weryfikacji.

    Proces weryfikacji może obejmować takie dane jak uzgodnione terminy dostaw, ilości i ceny. Po zatwierdzeniu zamówienia system tworzy dokument docelowy i wysyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do nabywcy. W ten sposób obie firmy weryfikują i uzgadniają istotne elementy dokumentu przed jego przetworzeniem.

    System wysyła także powiadomienie po wysłaniu zamówienia. Dzięki temu użytkownik jest na bieżąco informowany o statusie każdej przetwarzanej transakcji międzyfirmowej. Po przyjęciu zapasów w magazynie faktura jest księgowana automatycznie, co zamyka rozliczenie transakcji. Możliwe jest także wysyłanie pojedynczych dokumentów, np. faktur za usługi, które nie są zarządzane w ramach procesu logistycznego.

    a man and woman signing a document

    Dostawa bezpośrednia (drop shipment)

    Dzięki aplikacji Advanced Intercompany możliwa jest obsługa procesu tzw. dostawy...

    Więcej

    Dostawa bezpośrednia (drop shipment)

    Dzięki aplikacji Advanced Intercompany możliwa jest obsługa procesu tzw. dostawy bezpośredniej – czyli od dostawcy do nabywcy końcowego. Nabywca tworzy zamówienie sprzedaży dla nabywcy końcowego, a zamówienie zakupu jest tworzone i wysyłane do firmy dostawcy. W firmie dostawcy powstaje zamówienie sprzedaży.

    a man in a blue shirt loading boxes into a van

    Zwroty międzyfirmowe

    W aplikacji Advanced Intercompany można obsługiwać różne typy...

    Więcej

    Zwroty międzyfirmowe

    W aplikacji Advanced Intercompany można obsługiwać różne typy zwrotu produktów lub usług. Są to:

    • międzyfirmowy proces zwrotu,
    • zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego,
    • zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego
    a group of people around a table

    Usługi międzyfirmowe

    Advanced Intercompany umożliwia także wysyłanie zaksięgowanych dokumentów (np. niezależnych faktur...

    Więcej

    Usługi międzyfirmowe

    Advanced Intercompany umożliwia także wysyłanie zaksięgowanych dokumentów (np. niezależnych faktur lub faktur korygujących) bez konieczności otrzymywania potwierdzenia od partnera międzyfirmowego. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas fakturowania usług międzyfirmowych.

    W jaki sposób Advanced Intercompany rozszerza standardowy moduł Dynamics 365 Business Central Intercompany?

    • Negocjacje

      Advanced Intercompany ułatwia interakcję między partnerami zaangażowanymi w procesy realizowane pomiędzy firmami w grupie. Dokument wysłany do partnera międzyfirmowego można zaktualizować lub odrzucić. Wszelkie aktualizacje dokumentu są odsyłane w celu potwierdzenia do partnera międzyfirmowego, który utworzył dokument. Partner międzyfirmowy będący dostawcą nie może przystąpić do wydania zamówienia, do czasu gdy obaj partnerzy międzyfirmowi nie zatwierdzą warunków zamówienia.

    • Stan dokumentu międzyfirmowego

      Aplikacja zawiera nowe pole stanu, które zawiera szczegółowe informacje o bieżącym stanie dokumentu międzyfirmowego. Za pomocą funkcji stanu dokumentu międzyfirmowego można również kontrolować modyfikacje dokumentów, zezwalając w danym momencie na wprowadzanie zmian tylko przez jednego partnera zaangażowanego w transakcję. Funkcja ta, w zależności od aktualnego stanu zamówienia, uniemożliwia użytkownikom wykonywanie takich czynności, jak edycja, zwalnianie lub księgowanie dokumentu.  

    • Konfigurowalna struktura dokumentu z kontrolą aktualizacji

      Struktura wymienianych dokumentów nie jest stała. Użytkownik może dostosować szablony komunikatów, wybierając pola, które mają być uwzględnione w różnych typach dokumentów. Co więcej, system może śledzić modyfikacje pól, zapobiegając nieautoryzowanym zmianom. W razie potrzeby wymagana jest zgoda użytkownika. Na przykład, jeśli pola ceny jednostkowej zmieniono w dokumencie, system wygeneruje żądanie zatwierdzenia tej modyfikacji przed przetworzeniem aktualizacji dokumentu. 

    • Ulepszona dostawa bezpośrednia

      System pozwala w łatwy sposób przekształcić zamówienie sprzedaży nabywcy końcowego w międzyfirmowe zamówienia zakupu (lub wiele zamówień zakupu do różnych dostawców). Ponadto zmiany wprowadzone po stronie partnera międzyfirmowego mogą być propagowane zarówno do międzyfirmowego zamówienia zakupu jak i do zamówienia sprzedaży nabywcy końcowego. Aplikacja wprowadza również kilka opcjonalnych ulepszeń w procedurach księgowania, czyli:

      • automatyczne księgowanie przyjęcia zakupu i wydania sprzedaży, gdy zapas jest wysyłany do nabywcy końcowego od dostawcy IC,
      • automatyczne fakturowanie nabywców końcowych.
    • Zwroty dostaw bezpośrednich

      Proces dostaw bezpośredniej jest również obsługiwany w przypadku zamówienia zwrotu. Dostawa bezpośrednia może być inicjowana zarówno przez nabywcę międzyfirmowego, jak i dostawcę międzyfirmowego, w zależności od tego, kto został powiadomiony o zamówieniu zwrotu lub gdzie zwrócono towary. 

    • Obsługa elektronicznych dowodów transakcji

      Aplikacja Advanced Intercompany jest zintegrowana z funkcjonalnością elektronicznych dowodów transakcji w Business Central. Dokumenty przychodzące, które są dołączone do zaksięgowanej faktury sprzedaży, można przenieść do międzyfirmowej faktury zakupu wystawianej przez partnera międzyfirmowego. Zmniejsza to ilość ręcznych czynności wykonywanych przez dział finansów, w przypadku gdy zaksięgowaną fakturę sprzedaży od dostawcy należy obowiązkowo dołączyć na dokumencie zakupu (np. jest to wymagane w Danii).

    • Synchronizacja śledzenia zapasów

      Advanced Intercompany umożliwia synchronizację wierszy śledzenia zapasów (w tym numerów partii i numerów seryjnych). Wiersze śledzenia zapasu mogą być wysyłane w wiadomości powiadamiającej o wydaniu. W rezultacie, nabywca międzyfirmowy otrzymuje automatycznie utworzone (lub aktualizowane) informacje o śledzeniu zapasu w dokumencie zakupu.

    • Fakturowanie wstępne

      Dzięki funkcji fakturowania wstępnego aplikacja umożliwia wystawienie faktury (lub faktury korygującej) przed fizycznym przyjęciem towarów. Funkcjonalność umożliwia wstępną rezerwację zapasów w wirtualnej lokalizacji i wystawienie faktury przed zaksięgowaniem fizycznego przyjęcia. Końcowe przyjęcie jest księgowane w lokalizacji docelowej za pomocą zlecenia przesunięcia. Kolejną zaletą tej funkcji jest to, że centrala firmy może przeglądać dostępne zapasy towarów w drodze.

    • Fakturowanie zbiorcze

      Aplikacja Advanced Intercompany umożliwia wystawienie faktury dla wielu wydań i wysłanie połączonej faktury sprzedaży, na podstawie której partner międzyfirmowy tworzy zbiorczą fakturę zakupu. Dzięki temu można zmniejszyć liczbę faktur wymienianych z partnerem międzyfirmowym.

    • Pełna automatyzacja

      Cały proces międzyfirmowy można w pełni zautomatyzować za pomocą zapisów kolejki zleceń. Administratorzy mają pełną kontrolę nad tym, które etapy procesów handlu międzyfirmowego lub księgowania powinny zostać zautomatyzowane.

    • Mapowanie danych

      Aplikacja umożliwia mapowanie wierszy dokumentu między różnymi typami dokumentów i numerami. Możliwe jest również ustawienie mapowań krzyżowych (tzn. z zasobu na konto księgi głównej). Ponadto możliwe jest skonfigurowanie reguł mapowania w celu konwertowania wartości pól zawierających dane przychodzące lub wychodzące.

    • Powiadomienie o wydaniu

      Gdy towary zostaną wydane, system może wygenerować komunikat powiadamiający partnera międzyfirmowego o tym wydaniu. 

    Cennik

    Subskrypcja

    online

    on-premises

    Użytkownik

    6

    / miesiąc

    Unlimited

    600

    / miesiąc

    Licencja wieczysta

    on-premises

    Użytkownik

    140

    +EP

    Unlimited

    14000

    +EP

    • Użytkownik – opłata za każdego użytkownika korzystającego z aplikacji
    • EP – w przypadku licencji wieczystej ceny są powiększone o opłatę Enhancement Plan (EP)
    • Unlimited – opłata nie jest uzależniona od liczby użytkowników Business Central
    • Opłata licencyjna jest obliczana osobno dla każdego tenanta Dynamics 365 Business Central
    • Powyższe ceny nie zawierają podatku VAT

    Zapytaj mnie o aplikację

    Advanced Intercompany

    Opiekun produktu

    Przemysław Kniat

    Kierownik działu sprzedaży

    Skontaktuj się ze mną

    Opinie o Advanced Intercompany

  • Zanim korzystaliśmy z Advanced Intercompany od IT.integro, próbowaliśmy korzystać jedynie ze standardowych funkcjonalności systemu Dynamics 365 Business Central. Jednak w wielu przypadkach nie były one wystarczające, aby spełnić wymagania naszych klientów. Dlatego podjęliśmy kolejny krok mający na celu opracowanie funkcjonalności dostosowanej do specyficznych potrzeb odbiorcy. Jak wiemy, dostosowywanie aplikacji do określonych wymagań jest czasochłonne i bardzo trudne do zaplanowania, co sprawia, że projekty stają się złożone. I często pojawia się wątpliwość, czy klient otrzyma rozwiązanie, którego potrzebował. Obecnie korzystamy z Advanced Intercompany, dzięki czemu klient wie od początku, czego się spodziewać. Jest to aplikacja dość łatwa do wdrożenia, dlatego już zanim rozpoczniemy projekt, wiemy, jaki będzie rezultat końcowy. To sprawia, że my, jako partnerzy, jesteśmy zadowoleni, podobnie jak nasi klienci.

  • Advanced Intercompany jest szczególnie ważne dla naszych międzynarodowych klientów. Jest ważne dla automatyzacji przetwarzania zamówień, ale wpływa także pozytywnie na czas realizacji zamówień dla klientów naszych klientów. Poza tym, pozwala zmniejszyć liczbę błędów.

  • Rozwiązania w ramach Global Integration Apps od IT.integro są bardzo pozytywnie oceniane przez konsultantów Fellowmind. Użytkownicy doceniają głównie ich wysoką jakość, szeroki zakres funkcjonalności i intuicyjną obsługę.

  • IT.integro przejęło również nasze wcześniejsze zobowiązania związane z zainstalowanymi bazami danych. Opracowanie rozwiązania, które spełni określone wymagania w specyficznej branży daje szerokie możliwości. Mocną stroną platformy Microsoft jest połączenie wiodących aplikacji i utworzenie ekosystemu, który jak najlepiej spełni oczekiwania klienta. W naszym przypadku jest to ekosystem łączący rozwiązania Drink-IT, Master Data Management System i Advanced Intercompany od IT.integro oraz inne potencjalne aplikacje.

  • Jedną z najbardziej złożonych części projektu jest opracowanie funkcjonalności dedykowanej specyficznym potrzebom klienta. W wielu przypadkach, kiedy opracowanie takiej funkcjonalności było konieczne, korzystaliśmy z aplikacji Advanced Intercompany. Dzięki aplikacji Advanced Intercompany dostarczanej przez IT.integro zredukowaliśmy liczbę funkcjonalności przygotowanych pod specyficzne potrzeby klienta, co ułatwiło i ulepszyło zarządzanie i planowanie projektów.

  • Sprawdź nasze inne aplikacje

    Odkryj rozwiązania, które wspierają rozwój biznesu i automatyzują procesy. Skorzystaj z nowoczesnych narzędzi IT dopasowanych do potrzeb Twojej firmy!

    Bonsues & Accruals

    Bonuses & Accruals

    Rabaty i bonusy retrospektywne oraz bieżące księgowanie rozliczeń międzyokresowych

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    Fiscalization

    Fiscalization

    Fiskalizacja w systemie ERP: obsługa dokumentów fiskalnych zgodnie z lokalnymi wymaganiami

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    HR & Payroll Manager

    HR & Payroll Manager

    Obsługa kadr i płac w systemie ERP

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    3. Aplikacje kadrowo-płacowe

    Master Data Management System

    Master Data Management System

    Synchronizacja i spójność danych podstawowych w ramach grupy firm

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla grup kapitałowych

    Electronic Banking

    Electronic Banking

    Bankowość elektroniczna: integracja z bankami w wielu krajach

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla grup kapitałowych

    3. Aplikacje dla polskich firm

    Polish Localization

    Polish Localization

    Zgodność z polskimi przepisami prawnymi, podatkowymi i księgowymi

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla polskich firm

    Intercompany Insights

    Intercompany Insights

    Przegląd dostępności zapasów oraz sald nabywców w firmach należących do grupy

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    3. Aplikacje dla grup kapitałowych

    Cash Desk Management

    Cash Desk Management

    Wydajniejsze operacje, transakcje i raporty kasowe

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    Advanced Cost Allocations

    Advanced Cost Allocations

    Księgowanie równoległe, alokacja kalkulacja kosztów produkcji

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje produkcyjne

    Advanced Product Configurator

    Advanced Product Configurator

    Konfigurator produktu dla personalizacji zleceń produkcyjnych w systemie ERP

    1. Aplikacje autorskie

    2. Aplikacje dla firm handlowych

    3. Aplikacje produkcyjne

    Przemysław Kniat

    Kierownik działu sprzedaży

    Opiekun produktu

    Zapytaj mnie o aplikację Advanced Intercompany